Rustige week en Halloweenparty - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Esther en Iris - WaarBenJij.nu Rustige week en Halloweenparty - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Esther en Iris - WaarBenJij.nu

Rustige week en Halloweenparty

Door: Esther en Iris

Blijf op de hoogte en volg Esther en Iris

31 Oktober 2014 | Moldavië, Chisinau

Hi there,

In onze vorige blog vertelden we dat we naar een monument en de eternal flame gingen. Dit hebben we zaterdag gedaan. Om bij het monument te komen, zijn we over een begraafplaats gelopen. Dit was een begraafplaats voor bekende mensen, alle grafstenen waren huge met grote standbeelden en dergelijke. Zondag ging Maxim (de zoon) naar Israel voor een schoolproject. Dit zorgde ervoor dat Sofia heel onrustig was, ze is een beetje overbezorgd. Maandag kwamen er vrienden en hadden we een etentje, omdat Nikita de dag erop zou vertrekken. Dit was erg gezellig, de vrienden probeerden ook Engels te praten dus we werden wel in de gesprekken betrokken. Voor het eten had Victor twee kippen bereid (Zijn vangst met jagen), was erg lekker. Er gaan er op zo'n avond ongeveer 2 1,5 literflessen wijn doorheen.

Dinsdag hebben we verschillende binnenspellen geïntroduceerd, waaronder Chinees voetbal, wat ze erg leuk vonden. Woensdag hebben we ons zelfgemaakte memoryspel gespeeld, het was lastig om iedereen de regels te laten begrijpen maar uiteindelijk vonden ze het erg leuk. Donderdag mochten we een soort gymles voorbereiden. Hierbij hebben we ook lummelen geïntroduceerd, de studenten vonden dit helemaal geweldig. In het begin was het een beetje onwennig omdat ze het spel niet kenden, maar zodra ze het eenmaal doorhadden gingen ze de persoon in het midden ook de hele tijd teasen met de bal, het was echt ontzettend grappig. We kregen ook te horen dat 1 van de studenten, een meisje, normaal heel verlegen en gereserveerd is en dat dit het eerste spel was waarbij de leerkrachten zagen dat ze een beetje los kwam en plezier had. Dat compliment kunnen we maar mooi in onze zak steken;).

Gedurende de hele week hebben we voorbereidingen getroffen voor het Halloweenfeest, dat we voor vandaag hadden georganiseerd. We hebben een pompoen uitgesneden, ons verkleed en begonnen de dag met een introductie over Halloween. Vervolgens hebben we verschillende spelletjes gedaan: Een estafette met een bezem, een spel waarbij de bezem op muziek doorgeven wordt, de persoon die de bezem vast heeft als de muziek stopt, was af. Ook hebben we nog een scary-dance competition gedaan en hebben de studenten elkaar ingewikkeld in wc-papier voor de mummie-race. Het was een geslaagde dag :) (Foto's op FB)

Morgen komt er een nieuwe vrijwilliger hier in het gastgezin, als zij geen jetlag heeft (ze komt uit Canada) dan hebben we zondag een Social Event. Daarna nog 3 dagen werken op START en dan is het al weer tijd om naar huis te gaan (yay!)