Geland! - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Esther en Iris - WaarBenJij.nu Geland! - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Esther en Iris - WaarBenJij.nu

Geland!

Door: Esther en Iris

Blijf op de hoogte en volg Esther en Iris

09 Oktober 2014 | Moldavië, Chisinau

Vanmorgen ging om 6.15 de wekker. Om kwart over 8 waren we op schiphol, waar alles lekker snel ging en we zo het vliegtuig in konden. Na 1,5 uur hadden we de tussenstop in Wenen (Vienna in het Engels, klinkt veel mooier). Ook hier ging alles snel en binnen een uur en een kwartier waren we in Chisinau. Even wat gedoe met de paspoorten (aangezien iris een ID heeft kunnen ze geen stempel zetten, ofzo) Toen liepen we naar de projects-abroad staff en gingen we naar buiten, waar het volop lekker weer was. Na een taxirit van ongeveer een half uur kwamen we aan bij het gastgezin. Het is echt een mega groot huis met meerdere verdiepingen, een tuin en we hebben allebei onze eigen (grote) kamer. Echt heel luxe. Nadat we de officiële dingetjes hadden geregeld hebben we onze Nederlandse cadeautjes aan Sofia gegeven, waar ze heel blij mee was. Jammer genoeg was het pak hagelslag gesneuveld in de koffer (vooral jammer omdat Iris der hele koffer onder de hagelslag zat..). Daarna thee gedronken en wat over onszelf verteld. Vanavond gaan we onze eerste Moldavische maaltijd proberen, ze eten hier altijd op vaste tijden en het avondeten is om 7 uur. Het is hier (gelukkig) wel een uur later en aangezien we al best wel trek hebben komt dat goed uit ^^. Morgen krijgen we een soort rondleiding door de stad Chisinau, waarbij we een aantal dingen gaan bezoeken en uitleg krijgen over het openbaar vervoer (wat hier overigens 25 eurocent kost, kunnen ze nog een voorbeeld aan nemen in NL..)
De WIFI is in het gastgezin overigens prima dus wij zijn gewoon bereikbaar (Als er tenminste niet ergens anders in huis wordt gebeld want dat zit op het zelfde netwerk :')),
Pa!

• 09 Oktober 2014 - 18:07

Marion:

Klinkt aantrekkelijk allemaal behalve de hagelslag in de koffer dan.
    Heel veel plezier en smakelijk eten straks.

• 09 Oktober 2014 - 18:09

Inge:

Evengoede tijd daar!!
    Groetjes Inge en Jaap

• 09 Oktober 2014 - 18:32

Akkelies:

fijn te horen dat alles goed is. veel plezier .groet papa en mama

• 09 Oktober 2014 - 18:42

Esther En Iris :

Het eten was lekker ^^. Hele lekkere salade en kip met aardappel, paprika en wortel. Als 'toetje' allerlei moldavische koekjes en we worden de hele tijd aangemoedigd om alsjeblieft fruit te pakken. De tafel staat continu vol met allerlei koekjes en dergelijke.

• 10 Oktober 2014 - 09:00

Nynke:

Wat fijn dat alles zo goed is gegaan.Een fijne tijd en misschien kun je lekkere recepten meenemen naar Nederland.
    Groetjes Nynke

• 10 Oktober 2014 - 21:29

Caroline:

Heel veel plezier en succes! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en zo gastvrij zijn ontvangen. Ik kijk uit naar jullie belevenissen.